15 Nisan 2021

Faili Meçhul

 

yorum Deniz Uzuner

 

 Faili Meçhul


Çocuk ruhlu bir yaz günü

Saklambaç oynayan bulutlar arasında

Tek gözü açık sobeliyor güneş, kıştan çalıntı günü

Dürüst değil

Mevsimleri alabora ediyor



Sıcak rüzgârları dikey yırtıyor dolu taneleri

Hem de bu mevsimde!

Kaldırımdaki tozları sakatlıyor

Toplu çamur cenazeleri kalkıyor yollardan

Şehir şimdi temiz ise de

Mâzisi kirli


Böylesi havalar geçmişe götürüyor hep beni

Fidanlar katledildi bu sokaklarda bir zamanlar

Şahit oldukça kan tutmuştu dilimi

Kekeleyen öfkeler kusmuştum

O günden kaldı ahrazlığım


Ruhumu seyrediyor sessizliğim

Bugün olmuş gibi taze

Yıllar(c)a başkaldırmış bir acı

Ağlatıyor

Gözleri kan çanağına dönmüş alenî sözlerimi


’Yüksek promilli sarhoş!’ Tutanağı tuttular

Bedenimin soldaki hizmetçisine

Ritmi bozuk!

Gözyaşlarım ise iz yapmış yüzümde

Islatır boynu bükük ve şapkasız harflerimi

İmlâlar, d/üşük tümcelerimin anlamını üstlenir

Zor bir sınavda ter döker yüzü yorgun şiirlerim

Ölüm seçeneğinde sabit kalır

K/âğıt katili ünlemler

Ruhumdan yangın alır


Yasakçıların ihtilâlinde

Aşkımız hakkında açılan kapatma davası

Ruhumuz nezdinde reddedildi

Düşerken büyüdü aşk

O gerçekti ve benimdi

Her darbede yeniden dirildi


Yaşam seferinin aydınlık köşesinden

Karanlığa taşınmış yirmi yaş

Yüzümüzde yetmişlik derin çizgiler

Daha on gün yaşamamışken

Geleceğimiz öldü(rüldü)

Üstelik aşkımızın mezarı da yok!


Gençliğimin kibar kalesi!

Senin s/öz stoklarında sevgiye küfür yoktu

Adam gibi sevmeyi bilmeyenler

Asırlarca yaşadı boşu boşuna

Sense kısacık ömründe

Evrenin yaşı kadar uzun

Aşkı hediye ettin bana


Faili meçhul cinayetlerde

Gençliğin bulunamayan cesetleri için

Gıyaplarında cenaze namazları kılınıyor

Ben seninkini kıldırmıyorum

Dedim ya, bekliyorum!


Özgürlük hücresinde sorgulandı gençlik tutkumuz

Maksimum sayıda ağlama iznimiz

İyi halden dolayı salıverilme umudumuz vardı

Umut kurşun yiyene kadar!


/Gökten bahtıma düşen üç kurşun

Biri umuduma, biri umuduma, diğeri de umuduma

Hepsi tam yirmiden vuruyor/


Rüyalarımın silinemeyen logosu

Hayallerimin asi kahramanı

Sanırım işini erken bitirdi melek

Bekleme artık diyorlar!

Bakarak k(y)oklarsam siyah beyaz resimlerini

Tekrar var olacağım sanki kemiklerinden


Faili meçhul ölmek ödevindi

Kusursuz tamamladın

Kemiklerini bulsam da razıyım diyorum hâlâ

Bulsam ve yeniden var olsam

Kim benim kadar sevinebilir bir cesede?

Kim?



İki bin on birden yirmili yaşlara


Müjgân Akyüz Dündar

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1=ipegin erkeğe haram olması 2=altının erkeğe haram olması 3=zina yapanın taşlanaraköldürülmesi 4=erkek ve kadinin sunnet edilmesi 5=kabir a...