14 Nisan 2021

Güzyaşı Mevsiminden Kaçış

 

 
 yorum Ahmet Ormancı


 Güzyaşı Mevsiminden Kaçış


/Baharda

Altına işeyen çocuk gibi bulutlar ve umutlar

Güzel, masum, suçlu/



Rüzgâr hevesle çaldı göklerin tokmağını

Üç kez dilek dileyip üç kez kapıya vurdu

Sonbahar mevsiminin güz/yaşları çağını

B/üzülmüş bir yıldızın kırık kalbine kurdu


Güneş aldandı gökte, buluta yakalandı

Oruç tuttum kış boyu, yalnızca gölge yuttum

Özlediğim o şavkı gönlüm her saat andı

Işığa inancımla karanlığı avuttum


Baharın huzur yeli eserken ılgıt ılgıt

Her günüme beyaz bir umut çiziği çizdim

Bir ressamın elinden mavi emerken kağıt

Güneş getirmek için gökte kalemle gezdim


Tan dağları döverken yaz geldi umutlara

Âfâk insaf eyleyip gölgeyi aydınlattı

Müjdekuşu haykırdı "İşte göründü kara!"

Ağlatan gam yükünü kanatlarından attı


Sözcükler notaların başlarına düşerken

Peçelerini yırttı gözümdeki karaltı

Aralanmış kapıdan hüzünler çıksın derken

Coşkuyla kalaylandı yerin üstü ve altı


Gümüşlenmiş dalgalar tutkulu türkülerle

Elleri el üstünde kıyıya seyirttiler

Cıvıldaşan kuş halkı göğsünde ülkülerle

Karanlık düğümleri çukurlara ittiler


Ağlayan heceleri denizde durulayıp

Nurunu öpe öpe sözlerimi okşadım

Satır arkalarını havluyla kurulayıp

Kıyafet değiştirdim, abdal çıkarken adım


Bu; hasret bir bedenin güzyaşı mevsiminden

Mutluluğu umduğu yazına kaçışıdır

Bu; uzlet bir bedenin yalnızlık diliminden

Kalabalık günlere son kucak açışıdır


05.06.2012 Müjgân Akyüz Dündar

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1=ipegin erkeğe haram olması 2=altının erkeğe haram olması 3=zina yapanın taşlanaraköldürülmesi 4=erkek ve kadinin sunnet edilmesi 5=kabir a...